ÁSZF

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

 

Jelen ÁSZF a www.belnature.hu  domain néven, üzemeltető által (ld. lentebb) nyújtott Webáruház szolgáltatásra terjed ki, és az üzemeltetést végző Vállalkozás (a továbbiakban: Mi, Eladó), valamint a Webáruház vásárlója (a továbbiakban: Ön, vagy vásárló), (a továbbiakban együtt: Felek) jogait és kötelezettségeit, illetve a szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos – jogszabályi előírásoknak megfelelő - tudnivalókat szabályozza.

Jelen szerződésben a VásárlóA Webáruházban meghirdetett termékek megvásárlását megrendelés útján kezdeményező természetes személy, aki a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. Kormányrendelet értelmében fogyasztónak minősül.

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív használója kíván lenni a Webáruházunknak figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és azokat kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

Amennyiben megrendelést kíván leadni, az ÁSZF elfogadásáról kifejezett nyilatkozatot is tennie kell a megrendelés elküldésével egyidejűleg.

Jelen dokumentum magyar nyelven, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre. Az alábbi feltételekkel szabályozott szerződés a Ptk. szerint távollevők között létrejött szerződésnek minősül, mely nem kerül iktatásra. A megrendeléskor hatályban lévő ÁSZF tárolt változatát az erre irányuló jogi kötelezettség teljesítése érdekében a szerződés megszűnésétől számított 5 évig őrizzük. A vásárlásról kibocsátott számla adatait a számviteli jogszabályokban előírt ideig őrizzük.

Fenntartjuk a jogot az ÁSZF egyoldalú módosítására. A folyamatban lévő vásárlásokra a megrendelés elküldésének időpontjában érvényes ÁSZF az irányadó.

AZ ÁSZF a Webáruház e célra szolgáló menüpontjából is letölthető, illetve nyomtatható, továbbá megtalálható üzlethelyiségeinkben.

Az ÁSZF hatályba lépésének napja: 2024. december 17.

1.A VÁLLALKOZÁS ADATAI

Cégnév:  Belnature Kft.

Székhely: 4400 Nyíregyháza, Széna tér 2.

Képviseletében eljár: Zakor Károlyné

Az Eladó székhelye : 4400 Nyíregyháza, Széna tér 2.

Cégjegyzékszám: 15 09 081900

Adószám: 24950772-2-15

Nyilv. hatóság: Nyíregyházi Törvényszék Cégbíróság

Bankszámlaszám:   10300002-13259491-00014902   

 Ügyfélszolgálat/

Üzletek: 4400 Nyíregyháza, Széna tér, 06-30-353-6957

4600 Kisvárda, Szent László u. 31., 06-30-968-1055

4600 Kisvárda Virágh Ferenc 94.

H-P 8-16 óráig

E-mail: info@belnature.hu

Webcím: www.belnature.hu

 

Tárhely szolgáltató adatai

Cégnév: ShopRenter Kft.

Székhely: 4028 Debrecen, Kassai út 129.

Ügyfélszolgálati e-mail cím: info@shoprenter.hu

Webcím: www.shoprenter.hu

 

A Szolgáltató végzi a honlap és az ahhoz kapcsolódó adatok tárolásához szükséges tárhely biztosítását.

 

Futárszolgálatók  adatai

-          Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság (az MPL futárszolgálat útján történő kézbesítést végző szolgáltató)

Székhelye: Budapest, 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.

Postacíme: Budapest 1540 Cégjegyzékszám: 01-10-042463

Személyes ügyfélfogadás 1101 Budapest, Üllői út 114-116.

Telefonszám 06-1-767-8282

E-mail ugyfelszolgalat@posta.hu

 

-          GLS

Alvállalkozó Stylo ÉpGép Kft.

Székhely: 4400 Nyíregyháza, Kerék utca 6.

Cégjegyzékszám: 15-09-0713007

E- mail cím styloepgep@gmail.com

Telefonszám+36 30 497 3384 +36 20 931 2259

 

 

 

 

2.MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK KÖRE

A Webáruházban az akupresszúrához, fülakupunktúrához szükséges eszközök,anyagok;egészségmegőrző termékek;bio haj- és bőrápoló kozmetikumok;gyógynövény alapú étrendkiegészítők, gyógynövények; növényi alapú mosó és tisztító szerek találhatók.

Ön termékkategóriák szerint böngészhet a Megvásárolható termékek között. A felsorolt termékek mellett megtekintheti egy-egy termékek rövid leírását, árát, egységárát, egyéb lényeges tulajdonságait, a teljesség igénye nélkül. Ha bővebb információt szeretne kapni a termékről, akkor kattintson a termék képére vagy nevére. Ekkor a termék oldalára jut el, ahol a termékről részletesebb tájékoztatást kaphat.

3.RENDELÉSI INFORMÁCIÓK

Webshopunkban történő rendeléshez a vásárlónak nem kell előzetesen regisztrálnia.

A kívánt terméket, az Ön által kiválasztott mennyiségben helyezze a kosárba, és eldöntheti, hogy tovább folytatja a böngészést, vagy befejezi a megrendelést.

A kosárba helyezett termékek a Webáruházban online vásárolhatók meg, az Önnek legkényelmesebb fizetési mód kiválasztását követően megadhatja, hogy a terméket személyesen üzleteink valamelyikében, vagy MPL futárszolgálatáltal történő házhozszállítás igénybevételével kívánja átvenni. Amennyiben személyesen nem tudja átvenni a megrendelését, meghatalmazottja átveheti Ön helyett.

A rendelés menete

Mind a termékkategóriáknál feltüntetett termék, mind a termékleírás alatt megtalálható a „kosár”, mely lehetővé teszi a megvásárolni kívánt mennyiség megadását és vásárlói kosárba helyezését. A kosár tartalmának megtekintésére a Webáruház jobb felső sarkában elhelyezett ikonra történő kattintással van lehetőség.

1. A „Kosárba teszem ikonnal” ellátott gombra kattintva a terméket a Kosárba helyezheti.

2. A kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti, szerkesztheti. Lehetőség van arra, hogy megtekintse és módosítsa, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, valamint ki tudja választani az Önnek legmegfelelőbb fizetési és szállítási módot, illetve törölheti az adott tételt. Lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, válassza a „TOVÁBB VÁSÁROLOK” gombot. Ha minden rendben van és a megrendelés mellett döntött, akkor ki kell választania a fizetési és a szállítási módot, megadnia a megrendelés teljesítéséhez és a számlázáshoz szükséges adatait, majd a „MEGRENDELÉS LEADÁSA” gombot megnyomva véglegesítheti a megrendelését.

Miután elküldte megrendelését, a képernyőn megjelenik egy szöveges visszaigazolás

SIKERES MEGRENDELÉS! felirattal, mely alatt megtalálható a rendelési azonosító. Ezt követően megadott e-mail címére küldünk Önnek egy automatikus visszaigazolást, amely tartalmazza a megrendelés elküldésének sikeres megtörténtét, és a megrendelése részleteit.  Amennyiben a képernyőn nem jelenik meg a SIKERES MEGRENDELÉS! és ezt követően nem kap a megrendeléskor megadott e-mail címére a megrendelés rögzítését visszaigazoló levelet, a rendszer nem fogadta el megrendelését. Ilyen esetben kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, a már jelzett módon, az ügyfélszolgálati elérhetőségeinken.

Az Ön által megadott telefonszámon a megrendelés teljesítésének visszaigazolásához további adategyeztetést kérhetünk annak igazolására, hogy a megrendelést valóban a megrendelőlap kitöltője kérelmezte.

Miután elvégeztük megrendelésének feldolgozását, a megadott e-mail címére a megrendeléstől számított 48 órán belül küldünk Önnek egy Megrendelés lezárva visszaigazolást. Az Ön által elküldött megrendelés írásbeli elfogadásával Ön és Vállalkozásunk között a szerződés létrejön. A Megrendelés leadása gomb megnyomásával Önt fizetési kötelezettség terheli, melynek teljesítését a megrendeléskor választott módon köteles végrehajtani.

A megrendeléskor hatályos Általános Szerződési Feltételek PDF formában mentett változatának elérhetőségét a megrendelés megerősítését tartalmazó e-mailben küldjük meg Önnek.

Az adatbeviteli hibák javítása megrendelés során

Önnek a megrendelés során lehetősége van az Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatók a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett). Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.

Felelősség a megadott adatok valóságáért

Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatokat pontosan adja meg, hiszen az Ön által megadott adatok alapján készül a számla, illetve a megadott címre végezzük a szállítást. Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Ön által hibásan, pontatlanul teljesített adatbevitelből eredő minden kárát és költségét jogosultak vagyunk Önre hárítani. A pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségünket kizárjuk.

4.ÁRAK

A Webáruházban feltüntetett eladási árak bruttó árak, tehát tartalmazzák a törvényben előírt  általános forgalmi adó összegét, az esetlegesen felmerülő szállítási költség nem kerül beépítésre az eladási árba, az külön tételként szerepel a megrendelőlapon.

A termékekre vonatkozóan megjelenített egységárak árak forintban értendők.

 

Külön csomagolási költséget nem számítunk fel. A szállítási díjszabás a jelen szerződési feltételek része, a Szállítási feltételek menüpont alatt megtalálható.

Webáruházunkban időszakonként kedvezményes vásárlási lehetőséget biztosítunk kupon formájában. Kupon akciók esetén a termék vételárának részben vagy egészben történő megfizetése az internetes felületen a kupon adatainak megadásával is lehetséges. A kupon kódját az érvényességi idején belül be kell írni a megfelelő mezőbe. Egy megrendeléshez csak egy kupon váltható be, a kuponok nem vonhatók össze. A kuponok felhasználási feltételeinek egyéb részleteit az aktuális kupon-akció feltételei tartalmazzák.

Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja

Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról. Szolgáltató az akciós árak

meghatározásakor jogszerűen jár el, megfelelve a termékek eladási ára és

egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló

4/2009. (I. 30.) NFGM-SZMM együttes rendelet szabályainak.

Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére olyan ár (hibás ár) kerül

a Webáruház felületére, amire vonatkozóan nincs meg a Szolgáltató szerződéskötési

akarata, akkor a Szolgáltató nem köteles a megrendelést azon az áron visszaigazolni,

hanem lehetősége van az ajánlat visszautasítására és felajánlhatja az általa

megfelelőnek tartott áron történő visszaigazolást, amelynek ismeretében

Felhasználónak joga van nem elfogadni a módosított ajánlatot.

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek

akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek

nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek

akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem

beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és

kötelezettségek fakadnának.

Hibás árnak minősül a

0 Ft-os,

1 Ft-os, illetve

az olyan akciós ár, amely esetén az eredeti ár (korábbi ár) mellett szereplő akció

mértékét kifejező százalékoz képest tévesen jelenik meg az összeg (10.000 Ft-os ár

50%-os kedvezménye esetén a megjelenített hibás ár 1000 Ft, vagy 2000 Ft).

5.A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA, SZÁLLÍTÁSI HATÁRIDŐ

A megrendelések feldolgozása munkanapokon hétfő/ péntek történik 8.oo – 13.00óra között. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelésre, de ha az a munkaidő lejárta után történik, csak az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra a megrendelés. Az elfogadott megrendelés teljesítési határideje, a raktáron lévő termékek esetében a visszaigazolástól számított 3-5munkanap. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron, úgy a beszerzési helytől függően 8-10 munkanap.

6.FIZETÉSI ÉS SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján

minden költséget tartalmaz.

Fizetési módok:

  • Személyesen történő teljesítés: Üzlethelyiségünkben, a megrendelt termék átvételekor, forintban fizetheti meg a termék vételárát készpénzben vagy bank kártyás fizetéssel.
  • Előre utalással történő teljesítés: Az előre utalás választása esetén Önnek a megrendelés megerősítéséről szóló e-mailben díjbekérőt küldünk, mely tartalmazza a Vállalkozás adatait, a bankszámlaszámot, a Számlavezető Pénzintézet nevét, a kedvezményezett nevét, a fizetési határidőt, a rendelésazonosítót, a rendelés részleteit és a fizetendő árat. Utalása bankszámlánkra történő beérkezését követően tudjuk Önnek megkezdeni a szállítást a szállítási határidő szerint.
  • Utánvéttel történő teljesítés: A terméket az általunk megbízott futárszolgálat szállítja ki az Ön által megadott címre, ahol a termék, vagy termékek számla szerinti árát a futárnak kell készpénzben vagy bankkártyával kifizetni.
  • A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát e-mailben elektronikus formában kapja meg. 

·         Online bankkártyával: Felhasználónak lehetősége van a rendelés összértékét online,

bankkártyával fizetni a Szolgáltató által igénybe vett pénzügyi szolgáltató

biztonságos fizetési rendszerén keresztül.

 

Szállítási információk :

 

  • A webáruházunk által kapott megrendeléseket a Vásárló  által kiválasztott módon  MPL vagy a GLS futárszolgálat -tal  kerül kézbesítre. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 08-17 óra között. Szállítási címként célszerű olyan címet megadni, ahol a fent megjelölt napszakban a futárt folyamatosan fogadni tudják.
  • Kizárólag abban az esetben rendelje meg utánvéttel a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak. Az át nem vett, visszaküldött csomagok esetében a szállítás és visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újraküldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani.
  • Lehetőség van személyes átvételre is üzletünkben.

Áruházunk működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő esetleges további kérdések esetén a Vállalkozás „Kapcsolatok „ adatai között megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

Házhoz szállítás díjszabása

  • A házhoz szállítás díja MPL Postacsomag futárszolgálattal előre utalásos fizetési móddal : 3567 Ft
  • A házhoz szállítás díja MPL Postacsomag futárszolgálattal utánvétes fizetési móddal : 3790 Ft.
  • Személyes átvétel esetén nincs szállítási és utánvételi díj.
  • Posta Automata Átutalással  : 1990 Ft
  • Posta Automata Utánvéttel :2530 Ft
  • GLS  házhoz szállítás átutalással / bank kártyás fizetési móddal  :1990 Ft
  • GLS  házhoz szállítás utánvéttel :2530 Ft
  • GLS csomagautomata / csomagpontra történő szállítás :1590 Ft

Amennyiben a termék adatlapján úgy látja, hogy a kiszállítás díjmentes, szállítási költség nem terheli a megrendelését.

7.KELLÉK- ÉS TERMÉKSZAVATOSSÁG

Ön hibás teljesítés esetén az Eladóval szemben kellék- vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Kellékszavatossági igénye keretében kérheti a termék kicserélését, vagy elállhat a vásárlástól, ez esetben visszafizetjük az Ön által teljesített befizetést.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogok érvényesítésére már nincs lehetőség.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Vállalkozásunk nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban Ön köteles bizonyítani, a felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kicserélését kérheti.

Termékszavatossági igényét a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem lehet érvényesíteni. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre vonatkozó kellékszavatossági igény a gyártóval szemben érvényesíthető.

8.JÓTÁLLÁS

Hibás teljesítés esetén szerződés, vagy jogszabályi előírás alapján a kötelezett a köznyelvben garanciaként ismert fogalommal megegyező jótállásra köteles.

Jótállásra kötelezett az Eladó az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet 1. számú mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkekre, az ott meghatározott eladási ár felett.

A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk Vásárló részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!

A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül.

A SZAVATOSSÁGI ÉS JÓTÁLLÁSI IGÉNYEK INTÉZÉSÉNEK RENDJE

Szavatossági igény érvényesítésekor a szerződés megtörténtét a Vásárlónak kell bizonyítania a vásárlást igazoló nyugta vagy számla bemutatásával.

A Vállalkozás a nála bejelentett (e-mailben, vagy postai úton, továbbá szóban előterjesztett) szavatossági vagy jótállási igényről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti

a) a Vásárló nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,

b) a Vásárló és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát,

c) a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját,

d) a hiba bejelentésének időpontját,

e) a hiba leírását,

f) szavatossági vagy jótállási igénye alapján a Vásárló által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá

g) a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.

Amennyiben ez a jegyzőkönyv felvétele időpontjában nem teljesíthető, a Vállalkozásnak 5 napon belül kell megküldenie a Vásárló felé a szavatossági illetve jótállási igény teljesíthetőségéről szóló tájékoztatását.

A vállalkozás a Vásárló szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.

A vállalkozás törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

A Vásárló hátrányára nem köthető ki szerződési feltétel, az ilyen kikötés helyébe a vonatkozó jogszabály rendelkezései lépnek.

9.ELÁLLÁS JOGA

Ön aszerződés megkötésének napjától a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendeltterméket.

Kérjük, vegye figyelembe, hogy a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet (a továbbiakban: Kr.) 29. § e) pontja alapján nem illeti meg az elállási jog olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. Tehát nem élhet az elállás jogával a fenti termékek esetében, amennyiben a fent hivatkozott terméket közvetlenül védő csomagolást már felbontotta.

Amennyiben él elállási jogával, úgy ezt egyértelmű írásbeli nyilatkozatban köteles közölni Velünk (postán ajánlott tértivevényes küldeményben, vagy e-mailben), vagy szóban, üzlethelyiségünkben. Az elállási nyilatkozat beérkezését annak kézhezvételét követően haladéktalanul visszaigazoljuk Önnek. Elállása esetén a megrendelt terméket köteles elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül a részünkre visszaküldeni. A visszaküldés költsége Önt terheli.

Elállási jogával személyesen is élhet, az üzletünkben.

Az elállási nyilatkozat letölthető a Webáruház Elállási nyilatkozat elnevezésű menüpontjából.

Amennyiben elállási jogát gyakorolja, úgy az erre vonatkozó nyilatkozat kézhezvételét követő 14 napon belül köteles a Vállalkozás az általa teljesített fizetéseket visszatéríteni, beleértve a szállítás díját is. Ez alól kivétel, ha Ön olyan fuvarozási módot választott, amely többletköltséggel jár, és amely a szokásos fuvarozástól eltérő. A szolgáltatónak a visszafizetési kötelezettségét mindaddig nem kell teljesítenie, amíg a szolgáltatott terméket vissza nem kapta, vagy amíg Ön hitelt érdemlő igazolását a termék visszaküldéséről nem kapta meg. A két időpont közötti eltérés esetén a korábbi időpontot kell, hogy figyelembe vegyük.

10. ÜGYFÉLSZOLGÁLAT, PANASZKEZELÉS, JOGI IGÉNYEK ÉRVÉNYESÍTÉSE

Vállalkozásunkkal szemben Ön panasszal élhet a székhelyünkre címzett postai küldeményben, az ügyfélszolgálat elektronikus levelezési címére küldött levélben, illetve szóban telefonosügyfélszolgálati elérhetőségeinken, illetve üzlethelyiségünkben.

A panasz felvételéhez szükséges:

a) a fogyasztó neve, lakcíme,

b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,

c) a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,

d) a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,

e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,

f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,

g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A szóbeli panaszt azonnal megvizsgáljuk, és szükség szerint orvosoljuk. Ha Ön a panasz kezelésével nem ért egyet, illetve ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontról haladéktalanul jegyzőkönyvet veszünk fel, melyet legkésőbb a panaszra adott válasszal együtt küldünk meg a vásárló részére. A részünkre írásban beérkezett panaszt a beérkezésétől számított 30 napon belül megvizsgáljuk és arra érdemi választ adunk. Panaszának esetleges elutasítását indoklással látjuk el.

A panaszt a felvétel napjától számított öt évig, az arra adott válasszal együtt őrizzük meg.

Vállalkozásunktörekszik arra, hogy a jogvitáit elsősorban békés úton rendezze.

A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára. A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel. Ahhoz, hogy az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az Európai Bizottság rendszerében. Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság rendszerében való regisztrációt követően az alábbi link segítségével érheti el: http://ec.europa.eu/odr  Az oldal betöltését követően válassza ki a kívánt nyelvet, jelentkezzen be és kövesse az oldal utasításait.

Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult Békéltető Testülethez is fordulni. A békéltető testület előtti eljárás megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz: A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok 11.6. A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:

https://bekeltetes.hu/udvozlo

Szerzői jogok

A weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a  weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.

Részleges érvénytelenség, magatartási kódex

Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandók.

Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.

11.ADATKEZELÉS

Kérjük, olvassa el Adatkezelési tájékoztatónkat, amelyben részletesen ismertetjük az EU Általános Adatvédelmi rendeletének megfelelő adatkezelési gyakorlatunkat, illetve a fogyasztók személyes adatainak védelméhez fűződő jogait és lehetőségeit.

12.EGYÉB RENDELKEZÉSEK

A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben az alább felsorolt jogszabályok rendelkezései az irányadók:

  • a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013.évi V. törvény,
  • Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommalösszefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (eKertv.)
  • A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II. 26.) Korm. Rendelet
  • az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003 (IX.22) Korm rendelet
  • a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet